Home / A hatás művészete – NLP tréning értékesítőknek és vezetőknek aok

A hatás művészete – NLP tréning értékesítőknek és vezetőknek aok

Alkalmazott pszichológia az értékesítésben és üzleti tárgyalásokon

 

Nem tudunk nem hatni egymásra azzal, amit és ahogyan kommunikálunk. A hatás, meggyőzés, befolyásolás minden pillanatban kifejeződik a kommunikációnkban. Amikor találkozunk valakivel, az első pillanattól elindul köztünk valami kifinomult játék, az érzékelések és benyomások, a szándékok és viselkedések tánca. Tudattalan gesztusokkal és tudatos akciókkal, megtervezett és célzott módon vagy spontán, önkéntelen reflexekkel, de elkerülhetetlenül hatunk egymásra.

Mindez 90 százalékban tudattalanul zajlik, ezért ismeretlen számunkra.

Mégis, az, hogy mit érünk el egy helyzetben, hogy milyen eredményesen és hatékonyan vagyunk képesek érvényesíteni a szándékainkat, ezen a 90 százalékon múlik. A tudatosan megfogalmazott cél hozzásegít a sikerhez, a tudattalan folyamatok felismerése és alakítása viszont nélkülözhetetlen.

Az igazán profi „hatásgyakorlók” ösztönösen uralják ezt a tudattalan mezőt. Rendkívül finoman, szinte észrevehetetlenül képesek befolyásolni másokat.

A képzési programunk célja
az alkalmazott pszichológia néhány igen hatékony eszközének bemutatása,
a hatás művészetének gyakorlása.

A program eredményeképpen a résztvevők

  • képessé válnak felismerni és aktívan, a saját szándékaiknak megfelelően alakítani az üzleti interakciók (értékesítési, tárgyalási helyzetek, konfliktusok, ügyfélkezelési szituációk) dinamikáját;
  • megértik a „tudattalan 90 százalék” dimenziójában zajló folyamatok szabályszerűségeit és alkalmazni kezdik azokat az elveket és eszközöket, amelyekkel ezeknek a folyamatoknak egy meghatározó része befolyásolható;
  • olyan alkalmazott pszichológiai szemléletet és technikákat gyakorolnak, amelyekkel az emberi interakciók az üzleti életben is céltudatosan, mégis kifinomult módon alakíthatók, irányíthatók.

 

A program célcsoportja: elsősorban értékesítők, beszerzők és ügyfélszolgálati munkatársak, akik üzleti és szakmai sikeressége a személyes kapcsolataik, tárgyalási helyzeteik, ügyfélkapcsolataik alakításának képességén múlik.

 

A program keretei és tartalmi elemei:

 

2 x 2 nap tréning, amelyet a gyakorlati alkalmazás támogatása követ.

 

Első 2 nap – alapozás:
  • Rapport: Hogyan tudunk könnyen egy hullámhosszra kerülni az ügyfelünkkel, és hogyan lehet fenn is tartani ezt az összhangot?
  • Hogyan tudunk a termékekről, szolgáltatásokról élményszerűen beszélni úgy, hogy a hallgató (a vevő) „kedvet kapjon” azok megismerésére, kipróbálására, megvásárlására?
  • Hogyan tudjuk csökkenteni az ügyfél ellenállását, finoman hatni gondolkodására és érzelmeire indirekt nyelvi eszközök, megfogalmazások segítségével?

 

Második 2 nap – mélyítés:
  • Hogyan ismerhetjük fel tudattalan, szokássá vált gátló reakcióinkat, hiteinket, és változtathatjuk meg, cserélhetjük le ezeket a céljainkhoz jobban illeszkedő paradigmákra?
  • A követés-vezetés (pacing and leading) elve: hogyan érhetjük el, hogy az ügyfelünk elkezdi azt akarni, amit mi, miközben úgy érzi, hogy az ő érdekei sem sérülnek?
  • Átkeretezés (reframing): Hogyan tudjuk kezelni az ügyfelünk ellenállását új nézőpontok behozásával és olyan kontextus létrehozásával, amely a megegyezés felé tereli őt?
  • Horgonyzás (anchoring): Hogyan tudunk „szikrát gyújtani” az ügyfelünk elméjében, mely hatására a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban kellemes, pozitív asszociációk jönnek létre benne?

 

Az utókövetést, vagyis a tanultak gyakorlati alkalmazásának támogatását kreatívan, a szervezeti elvárásokhoz, lehetőségekhez igazítva alakítjuk ki, pl. egyéni coaching, shadowing vagy csoportos esetfeldolgozások formájában.